zaterdag 25 februari 2012

trainingsintensiteit (2)

Het gaat nog steeds lekker. Ik merk wel dat ik veel van mijn lichaam vraag. Die snakt af en toe naar herstel en daar luister ik dan ook naar (bijvoorbeeld door een rustdag of een langzamer hersteltempo). Gisteren een lange duurloop gedaan door de duinen richting Egmond. Op het schema stond een duurloop van 32 km, dit is 33,4 km geworden. 
Het tempo ging in 5:03 min/km, maar dan ben je toch even 2u 48 onderweg. Ik had vooraf goed gegeten en gedronken, maar verder niets mee. Dus het was even de vraag of dat te doen was. In dit tempo was het goed vol te houden, maar was toch wel blij dat het er op zat. Dit was de eerste keer dat ik boven de 30 km kwam en het lichaam moet daar toch weer even aan wennen. Van de week geoefend met innemen van gelletjes tijdens het lopen. Dat was wel te doen, alleen die smaak, bleeeh. Nog even zoeken naar iets wat wel lekker is om te gebruiken bij de marathon.

Afgelopen week (komende zondag alvast meegerekend) maar liefst 96 km gelopen. In dezelfde week vorig jaar liep ik 46 km. Moet wel oppassen dat ik niet te vroeg ga pieken, dus volgende week wordt een rustig weekje. 



Update: vandaag (26/2) weer lekker bij VB (ca. 19 km) gelopen. En een proef gedaan met knijpfruit van Zonnatura. Vooral de appel-aardbei is me goed bevallen. Goed van structuur en smaak en met ook redelijk veel koolhydraten (ca. 19 gr) per stuk. Zonder allerlei chemische toevoegingen die vaak wel in die gelletjes zitten. Nu nog een keer testen op een lange duurloop van > 30 km....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten