maandag 9 april 2012

Plan de campagne Rotterdam Marathon

50+ x bekeken:

De voorbereiding is achter de rug. Gemiddeld tussen Egmond en Rotterdam 71 km per week gelopen (2011: 45 km). Het aantal maal per week was 4,2 (2011: 3,6). Dit betekent gemiddeld per keer 16,8 km (2011: 12,6 km).

Vaker per week gelopen met gemiddeld meer km per keer = beter getraind.

En wat wordt de aanvalsstrategie?

Ik ga weg op een tempo tussen de 4:12 - 4.15 min/km, dat is ongeveer het 3-uurstempo en dan maar kijken hoe lang dat vol te houden is. Tot de helft is het prima te doen, maar de tweede helft zou dat wel te hoog gegrepen kunnen zijn en dan loopt het misschien wat op. Hopelijk blijft het wel binnen de 3u10 ( zie Doelstelling 2012). Later heb ik dit bijgesteld naar 3u06 (zie discussie mogelijke eindtijd). Te ambitieus? We gaan het zien. Maar met de tijd van vorig jaar in gedachten (4u25) moet het wel heel gek lopen wil het geen PR worden.

Ik heb er in ieder geval heel veel zin in en ga zeker genieten van de unieke sfeer in '010'.


UPDATE 21-4-2012: Helaas liep het door kramp toch meer op: zie Verslag Marathon Rotterdam.


5 opmerkingen:

  1. Goed plan en dat gaat je zeker lukken.Als je mij maar niet onderweg tegen komt ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, als je me inhaalt met de pacinggroep is er 'wat mis gegaan' :-). Veel plezier in R'dam.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Peter Aardenburg10 april 2012 om 09:25

    Goede morgen,

    Mijn PR op de marathon is 3 uur 8 minuten en 54 seconden.
    Dit is voor jou misschien een extra stimulans om deze tijd te verbeteren.
    Dit moet volgens mij echt wel haalbaar zijn, maar er zijn genoeg lopers in onze groep,
    die zich op deze tijd hebben
    stukgebeten.
    In ieder geval veel SUCCES!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ga proberen daar onder te komen. 3u08 is een behoorlijk scherpe marathontijd, dus zal niet vanzelf gaan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Peter aardenburg10 april 2012 om 15:36

    Het eerste stuk gaat vanzelf, en moet je je misschien wel inhouden.
    En als dat lukt begint het echt na 25 km.
    Mijn tussentijden rep 10-20-30 40 km
    44.30- 1 uur 28- 2uur 13- 2 uur 59Toen zat echt alles mee.

    BeantwoordenVerwijderen