vrijdag 25 juli 2014

Even voetballen, oeps.

Een weekje in Limburg en me voorgenomen om 6 x te gaan lopen. En het begon al goed :-). Na aankomst even gevoetbald en een spier in mijn dijbeen verrekt. Mmhh, benieuwd of ik de volgende dag kan rennen, want het voelde vrij pijnlijk aan.

De volgende dag --> Harder dan 8 km/u lukte niet, dus zeg maar sukkeltempo. Ik kon mijn rechterknie nauwelijks liften, want dan kwam er te veel spanning op mijn dijbeen. Na een half uur werd de boel wat warmer en lukte het om flink te versnellen (uhum) tot 9 a 10 km/u. Maar ok, was al lang blij dat ik een paar meters kon maken. En tegen het einde liep ik al bijna 12 km/u in een versnelling van 400m. Dat viel dus relatief mee.

Volgende dag 6 x 1.000 op de planning en nieuwsgierig of het al iets sneller zou kunnen.  De warming up ging niet veel beter dan de dag ervoor, maar ik merkte daarna dat het iets soepeler werd. Nog wel last van mijn dij, maar rond de 4:05 min/km lukte. Dat ging dus al weer een flink stuk sneller dan gisteren. Probleem met de dij lijkt mee te vallen.

Donderdag 10 x 400 en tempo kon verder worden opgeschroefd. Tempo rond de 3:40 min/km.
Gelukkig valt het mee. Pfft, opluchting. Zit niet te wachten op een blessure door een potje voetbal.

Vrijdag weer 6 x 1.000. Tempo van 3:48 min/km en dat was prima te doen, zelfs met een lagere hartslag dan het langzamere tempo van 2 dagen terug (4:06). Ok, dij is hersteld (hoewel ik echt harde tempo's nog even achterwege laat).
Kijken of ik zaterdag en zondag de 6x vol kan maken. Zal ca. 75 km worden en dat is een tijd terug (ca. 5 maanden).

==> zaterdag ging het lekker met 'training 5'. Ook een paar versnellingen van 400m tussen 3:25 - 3:30 min/km. Alle pijntjes zijn weer opgelost. En ook nu, ondanks het hogere tempo dan 2 dagen terug, een lagere HF. Loopt dus wat soepeler zonder dijbeenpijn...

==> zondag de 6e training. Doelstelling is gelukt, ondanks de 'voetballes'. Vandaag een snelle training met 12 x 200, seriepauze en nog eens 12 x 100. Exacte tempo's moet ik na inlezen training op de pc maar eens bekijken, maar het ging pittig. 200'jes schat ik op 3:00 a 3:10 min/km en de 100'jes dik onder de 3:00. Flink verschil met de eerste training van de week, haha.
Update: Tempo 200'jes was 2:55 min/km en 100'jes 2:25 min/km. Good speed (en daar zag het 5 dagen terug niet echt naar uit...).

En met 76 km zo maar weer eens een flinke trainingsweek.

2 opmerkingen:

  1. Erik, ga nou géén dingen doen die je niet kunt, haha!
    Gelukkig valt het mee!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb jarenlang gevoetbald en dacht het nog wel even te kunnen. Niet dus :-).

      Verwijderen