woensdag 20 mei 2015

Week 21

Maandag
Even rust na de 800/400m wedstrijd van gisteren. Toch wel wat stijfjes.

Dinsdag
Nog niet hersteld, voelde ik aan mijn stijve hamstrings. De baantraining met 8 x 600 wisseltempo ging wel, maar kostte wat meer moeite dan normaal. Eerste 200 in gem. 48 sec, (rustig dus), daarna 400 wat sneller in gem. 82 sec.

Woensdag
Ik had 2 series van 10 x "30 met "30 herstel staan voor vandaag. Maar ik had al snel door dat het voor vandaag veel te ambitieus was. De snelheid ging met 20 à 22 km/u prima. Maar de hamstrings waren nog niet helemaal fris, waardoor het lopen minder soepel ging. Normaal kost 10 x "30 niet zo veel moeite, maar ik moest nu na 5 x een extra pauze inlassen en na 7x nog een keer en na 9x nog een keer. Altijd luisteren naar je lichaam, dus sowieso de 2e serie geschrapt en niet te trots om 3 extra pauzes in te lassen haha.

Ook nog even geboulderd.

Donderdag
Ik kon me niet aanzetten om een baantraining te gaan doen, maar een uurtje later had ik wel zin in korte intervallen: 3 series van 8 x 100.
De benen waren stukken beter dan de laatste dagen, maar nog wel bewust gelet op soepel lopen en om (nog) geen enkele kracht te gebruiken.

De 100'jes gingen dan ook een tik langzamer dan de laatste keer. Nu in:
- serie 1: 18-17-18-17-17-17-17-17
- serie 2: 17-17-17-16-17-17-17-17
- serie 3: 16-18-17-17-18-17-17-16

gemiddeld nét > 20 km/u
Was ook duidelijk te merken aan de HF, zo'n 10 bpm onder de vorige keer.
Maar toch lekker om vrij makkelijk 20 km/u te kunnen lopen (ook al zijn het maar korte stukjes natuurlijk).

Vrijdag
Gisteren de 100'jes, nu de 150'jes: 3 series van 6 x 150, 1"rust (40 sec. wandelen, 20 sec dribbelen). Tempo wat hoger dan gisteren, benen waren goed.
- serie 1: 27-26-24-25-24-24
- serie 2: 25-24-24-23-23-24
- serie 3: 25-24-24-25-25-23

Tempo boven de 20 km/u (27 sec. = 20 km/u)


Zaterdag
Met Dylan meegedaan met de Survival Challenge Zeewolde. Ze hadden hun best gedaan met het bouwen van een mooi parcours en in tegenstelling tot de grootschalige commerciële runs een militair-achtig parcours met talloze zware hindernissen.
Het was voor ons beiden de eerste keer en dus even de vraag wat we konden verwachten. Nou, direct kopje onder bij de start toen we onder een steiger door moesten haha. Ik kon goed meekomen met de voorsten en ik merkte na een km dat ik afstand kon nemen met mijn lopen. De rest moest steeds even op adem komen na een hindernis terwijl ik direct door kon....
Helaas, helaas, werd ik op een gegeven moment de verkeerde kant op gestuurd en kwam op het 5 km parcours terecht, terwijl Dylan wel de 10 km bleef lopen. Ik kon na aankomst (1e) al niet geloven dat dit het nou was. Het was wel pittig , maar niet loodzwaar. En ik had de hindernissen niet geteld, maar had wel door dat dit er geen 29 waren.... En na mij kwam er een hele tijd niets, dus eeeuh...
Dylan kwam helemaal total loss aan. Hij kon geen stap meer zetten, alle spieren deden zeer. Hij werd wel heel knap 3e in zijn 'wave'. Hij vertelde over hindernissen die ik helemaal niet gezien had, dus het werd steeds duidelijker dat ik iets gemist had. Ik vond het al zo raar dat ik helmaal niemand meer achter me zag haha. Wel fun om te doen en gaat nog wel een keer een vervolg krijgen.

Zondag
Fartlek bij Vrijheid Blijheid. Paar pittige versnellingen en heuvels. Tegenwoordig met 1h15 mijn langste training in de week.
In de avond geboulderd. Ging erg lekker!

6 x gelopen en 2 x geboulderd = 8x sporten, not bad.

3 opmerkingen:

  1. Een heel andere belasting toch wel hè, dat korte werk. Maar je bent onwijs goed bezig, man. ik vond je 800m echt super!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De andere belasting zit hem vooral in de maximale belasting tijdens een wedstrijd. Snelheidstrainingen gaan me eigenlijk wel goed af... Maar de maximale output tijdens de laatste 200 meter van een 800 meter wedstrijd, gevolgd door een maximale belasting tijdens een 400 meter is nieuw. En dat merkt mijn lichaam, die moet echt ff bijkomen :-).
      En leuk je enthousiasme haha!

      Verwijderen
    2. Haha, ik blijf je volgen, hoor!!

      Verwijderen